.

Tuesday, April 27, 2010

Ya Allah...Kau kuatkn la smngt hambaMu ini....

kejadian ini berlaku pada 24hb yg lalu...pada kebiasaan nye, aku n housemate aku msk time2 cuti untuk mengurangkn budget mknn harian kami...so, pada 23hb 2, aku pun tnye kat mmbr2 aku...

aku : santan paket yg kite beli ari 2, ade lg kn...
mereka : ade je...ziera nk msk ape???
aku : nk xkalo wat msk lemak..
mereka : okey je

so, aku pun g la beli ayam, cili api n bahan2 yg sewaktu ngan nye tuk dimesrakn ngan ayam 2...pg 24hb 2 aku memulakan projek ayam  masak lemak cili apiku...t'hari 2 pun, siap la resepi t'sebut...ala, bkn ssh pun nk wat msk lemak nie...cmpk je sume bhn 2 dlm periuk...(mak aku la yg ckp) t'hari 2, anum ngan dayah mkn dlu lauk yg aku msk 2...aku xmkn sbb da knyng mkn bihun celebrate b'day lcturer @ KP kami....noor lak, xmkn sbb kate nye da knyng sbb bkn roti t'hari 2....okey la kalo die da ckp cm 2....xkn nk pkse2 org mkn lak kn...ptng 2 pun, aku tido sbb pnt sgt g celebrate b'day lctrer kami. dlm kul 6 cm tu aku pun bgn n tgk-tgk noor ngah mkn ns lemak beli kat kedai bawah nie..nak je aku cakap kat die "nape je xnk makan lauk yang kite masak???xsedap ke???" tapi, itu semua hanya berkata-kata dalam hati aku sahaja...aku pun, keluar la dari bilik tu ngan perasaan sakit hati nye. tidak lama kemudian, aku tengok dayah pun masuk umah. aku xtau die dari mane. tp, yang pasti nyer aku nampak die bawak balik bungkusan polisterin. nie mesti kueh ke ape nie okot. aku xnak buruk sangka pada die.

dalam jam 9 malam, 
aku = xnak makan ke??
dayah = xpe la, kite da makan da.
aku = ye ke?? (dengan perasaan bengang)
anum = ziera da makan??
aku = kite da makan bihun td da..
anum = jap g la anum makan ea.

aku sakit hati giler, bengang, tension n segala-galanya...kalo xmakan or xnak makan lauk 2, cakap la kat aku. xde la aku susah-susah nak masak lauk tu. nie, aku da masak, xnak makan lak. aku pun xtau la salah aku ke yang xpandai masak (tapi, sedap je...he3) atau diorang yang xreti/xsuke nak makan lauk tu...entah la...aku pun xtau...lepas dari kejadian yang menyakitkan hati tu, aku xtegor pun diorang..aku borak-borak ngan anum je...

pastu, siang td aku xg makan pun. noor ngan dayah kuar tadi xde cakap ape-ape pun ngan aku. selalu nye, d'orang akan tanye aku nak ikut ke, nak kirim ke..nie, xcakap ape-ape pun. aku pun, terasa la gak d'orang wat cam tu... maybe salah aku kot. entah la. 

YA ALLAH, akukah yang bersalah dalam hal ini, kalo aku yang bersalah,Kau bukakan la hati hambaMu nie tuk meminta maaf pada mereka n membetulkan situasi yang xbetul nie..kalo mereka yang bersalah, Kau bukakan la hati mereka supaya meminta maaf padaku. Kau bantula hambamu yang hina ini...Ameenn...Kau tabahkan la hati hambaMu ini untuk menempuh segala cabaran n dugaan dariMu Ya Allah...

.:: THE END ::.

No comments:

Post a Comment